Problem z O. boehmi

Od dopuszczania po rozdzielanie młodych.

Problem z O. boehmi

Postprzez Carmen89 » 29 Sie 2013, 14:23

Mam 20 osobników w/w gatunku. Stoją w pojemnikach obok siebie i zauważyłam, że samiec i samica dziwnie się wyginają. Nie mam żadnego doświadczenia w rozmnażaniu skorpionów jednak ich zachowania uznałam jako godowe. Wpuściłam parkę do jednego pojemnika. Samiec trząsł się i ostrożnie podchodził do samicy próbując złapać ją za szczypce. Ona w nogi. Później ona robiła to samo a on w nogi. Gdy porządnie złapały się szczypcami to on usilnie starał się ją ukłuć, ona odwzajemniała się tym samym. Dopuszczałam też inną parkę i zachowania identyko. Jakieś rady?
Carmen89

Re: Problem z O. boehmi

Postprzez pablo102425 » 29 Sie 2013, 18:02

To normalne zachowanie skorpionów. O. boehmi są znane z agresywności wobec osobników swojego gatunku dlatego musisz liczyć się z tym że możesz stracić jakiegoś skorpiona.
Awatar użytkownika
pablo102425

Miejscowość: Opava, Czech Republic

Postprzez natan » 30 Sie 2013, 12:07

poczekaj aż samiec przekaże spermatofor i go wyjmij to obędzie się bez strat (czuwaj jak przy pająkach:). ukłuciami się nie przejmuj - podczas tańca są suche. włóż do pojemnika jakiś 'wygodny' (znaczy w miare płaski i chropowaty) kamień do złożenia spermatoforu to będziesz krócej czekac ;)
Awatar użytkownika
natan

Postprzez Jacek Szubert » 31 Sie 2013, 18:31